U obilasku proizvodnih pogona Grand kafe

0

Kakav je proces nabavke kafe, njen put iz dalekih zemalja, proizvodni proces kao i samo plasiranje na tržište do krajnjih kupaca, upoznati su predstavnici medija prilikom obilaska proizvodnih pogona Grand kafe u Beogradu. Menadžment je novinare upoznao i sa radom proizvodnih pogona širom Balkana, inovacijama, kao i sa tržišnim udelom na našem i tržištima regiona.

»Put Grand kafe počinje na dalekim plantažama Brazila, u vreme kada se berba bliži kraju i kada može da se proceni kakvo je samo zrno kafe. Tamo naši stručnjaci na licu mesta prvi put proveravaju kvalitet zrna. Put se dalje nastavlja u Vitoriji ili nekom od drugih gradova, u kojima se vrši otkup i skladištenje sirove kafe.Tu se radi druga kontrola kvaliteta kafe. Na osnovu odabranih uzoraka počinje priprema za isporuke. Pre nego što se kafa ukrca na brodoveradi se treća kontrola. Kad stigne u luku Kopar, pre nego što se utovari na kamione za Beograd, uradi se četvrta kontrola. Nakon završenog puta sirove kafe, ona dolazi do proizvodnje. Pre ulaska u samu proizvodnju još jednom se proverava kvalitet sirovekafe, ali i kvalitet gotovog proizvoda, naravno u nekoliko faza. Ovaj put kafe pravi dokaz kvaliteta,jer jedino na taj način može da se izgradi poverenje potrošača« – izjavio je Andrej Bele, generalni direktor poslovnog područja Kafa Atlantic grupe.

Andrej Bele

Andrej Bele

Brendovi Strateško poslovno područje Kafa je najveće u okviru Atlantic Grupe i njegov portfolio čine segmenti tradicionalne, instant i espresso kafe, sa autentičnim brendovima pažljivo izgrađenim za različite korisničke strukture i potrebe.

Na tržištima Srbije, BiH, Makedonije i Crne Gore Grand kafa ima brendove Grand Gold, Grand Aroma, Grand DeLuxe i Grand Black’n’Easy. Tu je i široka paleta instant proizvoda takođe pod robnom markom Grand, kao i brend Bonito. U Beogradu na Ledinama je najveća pržionica gde se proizvode navedene robne marke. Druga po veličini pržionica je u Izoli, gde se proizvodi brend Barcaffè za tržišta Slovenije i Hrvatske. U segmentu espresso kafe Barcaffèje prisutan u čitavom Adriatic regionu, sa posebnim mešavinama za svako od tržišta. Treća po veličini je pržionica u Glavičicama, kod Bijeljine u Republici Srpskoj,koja snabdeva područje BiH gde se, takođe, proizvode brendovi Grand Gold, Grand Aroma i DeLuxe. Četvrta je pržionica u Skoplju, gde se proizvode Grand Gold, Grand Aroma, Grand DeLuxe, Kafa C i Minas za područje Makedonije. Jedan deo proizvoda iz te pržionice se izvozi na crnogorsko tržište. Mešavine sirove kafe Barcaffè esspressao pripremaju se za svaku državu zasebno, te se tako prže.

Tržište Kafa se sa 20,1% učešća u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 143 miliona EUR evra prihoda od prodaje. Tako je Atlantic Grupa vodeći proizvođač kafe u regiji u kojoj dominira potrošnja turske kafe. Temelji za vodeću poziciju su snažan proizvodni portfolio, regionalni know-how, ali i fleksibilna organizacija poslovanja, kvalitetan asortiman u kategorijama turske, instant i espresso kafe. Ključna tržišta u 2015. godini su Srbija sa 49% prihoda od prodaje i Slovenija sa 29% prihoda, a zatim slede Hrvatska sa 7%, BiIH sa 8% i Makedonija sa 5% učešća u ukupnim prihodima od prodaje. Posmatrano po kategorijama, najzastupljenija je turska kafa s 89% prodaje, espresso zauzima 6%, instant 3% i ostala kafa 2%prodaje. Grand kafa ima 52% tržišnog udela na srpskom tržištu, a samo brend Barcaffe oko 80% na tržištu Slovenije. Godišnje u celomregionu SP Kafa plasira oko oko 25.000 tona, a u Srbiji nešto više od 12.000 tona.

Inovacije Atlantic Grupa, a samim tim i Grand kafa, ima i obavezu da svoje potrošače konstantno upoznaje sa novim proizvodima, novim ukusima i da ih motiviše na usvajanje novih navika. Iz te namere je i nastala ideja za proizvod koji je lansiran na tržište 2015, a to je Grand Black&Easy, odnosno u Sloveniji Barcaffe Black&Easy. Black&Easy je originalna kafa koju je napravio tim Grand kafe. Na taj način Grand kafa se postavila kao kompanija koja ne samo da prati, već i diktira nove trendove. Još jednainovacija kojom Grand kafa ulazi u HoReCa segment je Jazzva, koncept pripreme domaće kafe vrhunskog kvaliteta iz kapsule, bez džezve, i njen perfect serve, odnosno savršeno uživanje. Atlantic Grupa i Grand kafa kao njen deo je jedan od retkih kompanija ima godišnji razvojni budžet, koji je pre svega namenjen inovacijama. Za razvoj i održavanje kvaliteta izdvaja se 50 odsto od ukupnih investicija, jer kvalitetom mora da se upravlja u svim delovima procesa, od razvoja, preko proizvodnje i selekcije sirovina, pa do pakovanja i distribucije.

Podelite:

Ostavite odgovor